Forlaget Alinea har netop udgivet de først Lær at kode bøger.
Bøgerne er oversat og bearbejdet til danske forhold. Desuden er der lavet lærervejledning og introfilm til den række af forskellige digitale sites og programmer der benytte i opgaverne.
Det arbejde har Mads Remvig stået for.
Hver bog indeholder 3 forløb, med 4 opgaver.
Materialet er lige til at gå i gang med, og kræver ingen forudgående kendskab til programmering.
Lærervejledningen og introvideoerne vil i langt de fleste tilfælde være nok til at komme i gang.
Nogle forløb er direkte rettet mod sprogfagene, men andre mere er rettet mod naturfagene – specielt matematik.
Følgende er Alineas beskrivelse af bøger:
4.-10. klasse.
Med Lær at kode kan du arbejde innovativt og kreativt med kodning. Du kan lave programmer, animationer, websider og spil – også selv om du aldrig har prøvet at kode før. Bøgerne har illustrerede trin-for-trin-opgaver til en række forskellige gratis-programmer, fx Scratch, Powerpoint, Logo, Thimble og Python
• Visuelle trin-for-trin opgaver
• Progression igennem opgaverne