Om

Jeg er skolelærer og digital læringsvejleder på Beder skole i Århus kommune.
Gennem de seneste år har jeg skrevet en lang række undervisningsmaterialer til Forlaget Alinea inden for matematik, fysik/kemi og til det nye forsøgsfag teknologiforståelse.

I en årrække har jeg deltaget i undervisningsministeriets forsøgsordning med Teknologiforståelse som valgfag.

Desuden har jeg arbejdet jeg som frivillig i Coding Pirates i Århus, hvor vi arbejder på, at lære børn at skabe og arbejde digitalt.

Parallelt med dette, afholder jeg også oplæg og kurser i, hvordan vi kan få Kodning og programmering ind i den danske folkeskole.

Jeg er også involveret i Hour of Code, som jeg har afholdt på vores skole de sidste par år, og er oversætter på sitet studio.code.org

I forbindelse med Hour of Code havde vi besøg af DR2 og DR Ultra på skolen, da de gerne ville høre om hvorfor vi gerne ville lære eleverne noget om grundlæggende programmering. DR2 sendte direkte fra vores åbning af Hour of Code i december:

Jeg har også følgende blogs:
4code.dk – hvor jeg skriver om debatten og udviklingen i inddragelse af kodning og programmering i undervisningen, samt den senere tids brug af andre innovative devices, som robotter og forskellige dimser, der kan bruges til produkt og idéudvikling.

codekids.dk – der er et site med en masse elevopgaver til kodning i skolen.

it4education.dk – som er et site med omtaler og links til gratis digitale resurser til undervisningen i folkeskolen.

Gennem mit arbejde som digital læringsvejleder (nogle kalder det it-vejleder) har jeg mange erfaring i at arbejde digitalt i grundskolen. En erfaring jeg meget gerne vil dele med dig.